Niederländisch

  • Es ist meine tägliche Umgangssprache, meine Arbeitssprache (except with Cristina from Spain and several other people around) und .... genau!

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Ich wollte es mal mit was Leichtem versuchen...

    Hallo. Ik heb Argento. Ik kom uit Nederland en ik ben negentien jaar oud. In mijn vrije tijd leer ik graag talen. En jij?

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Hoi Argento. Prettig met je kennis te maken. Ik ben Svenja en ik leer ook graag talen in mijn vrije tied.

    Ik vindt Spaans bijvorbeeld is een verschrikkelig moeilijke taal. Daarom leer ik Nederlands dus dat ik ook iets kann leeren dat makelijker is. Begrijp je dat? Maar ik leer het ook omdat ik vindt dat Nederlands een echt leuke taal is, die ik met plezier praat.

    I could work hard to be normal, but I prefer to hold myself a higher standard. Ego lex sum.

  • Hoi Argento. Prettig met je kennis te maken. Ik ben Svenja en ik leer ook graag talen in mijn vrije tijd.

    Ik vind Spaans bijvoorbeeld is een verschrikkelijk moeilijke taal. Daarom leer ik Nederlands zodat dat ik ook iets kan leren dat makkelijker is. Begrijp je dat? Maar ik leer het ook omdat ik vind dat Nederlands een echt leuke taal is, die ik met plezier spreek.

    "teid" is zeelands ;)

    Ik kan je Nederlands goed begrijpen, hoe lang leer je het al?
    Ik begrijp het wel, daarom heb ik ook Toki Pona geleerd. Ik vind vooral talen interessant die echt anders zijn, zoals Fins en Japans.

    Waar gebruik je Nederlands voor? Dus waar spreek je het?

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Bedankt. Ik heb Nederlands lange tijd niet meer gebruikt of geoefend. Daarom is het niet meer zo goed.

    Vroeger heb ik veel Nederlands geoefend met programa's (online en offline) en werkboeken en CDs en ook soms met en cursus met andere mensen. Ik ben ook enekele keer in Nederland en één keer in Belgie (denkt dir die Tüdelchen dazu) geweest. Ik heb meestal Engels en Duits met die mensen er gepraten maar soms heb ik ook Nederlands gepraten er. Ik heb contact met Nederlandse mensen gezoekt omdat i Nederlands kann praten. De langste keer was bijna zes maanden in Amsterdam. Maar ik ben ook in andere steden geweest. Bijvoorbeeld in Nijmegen. In Duirtsland kann ik niet met andere mensen Nederlands praten omdat ik niet vlakbij de grens woon. Waar ik woon vindt je helaas uiterst zelden mensen die Nederlands praten. Ik heb de Nederlandse taal niet nodig. Ik vindt Nederlands helemaal leuk. Maar mischien ga ik oit naar Nederland verhuizen. Dat weet ik nog niet. Maar als ik dat do, ga ik niet naar Amsterdam. Daar zijn de huren zo vreselijk duur! En ik hou ook meer van de platte land met de dieren en natuur.

    I could work hard to be normal, but I prefer to hold myself a higher standard. Ego lex sum.

  • Bedankt. Ik heb Nederlands lange tijd niet meer gebruikt of geoefend. Daarom is het niet meer zo goed.

    Vroeger heb ik veel Nederlands geoefend met programa's (online en offline) en werkboeken en CDs en ook soms met een cursus met andere mensen. Ik ben ook een enkele keer in Nederland en één keer in België (denkt dir die Tüddelchen dazu) geweest. Ik heb meestal Engels en Duits met die mensen gepraat maar soms heb ik er ook Nederlands gepraat. Ik heb contact met Nederlandse mensen gezocht omdat* ik Nederlands kan praten. De langste keer was bijna zes maanden in Amsterdam. Maar ik ben ook in andere steden geweest. Bijvoorbeeld in Nijmegen. In Duitsland kan ik niet met andere mensen Nederlands praten omdat ik niet vlakbij de grens woon. Waar ik woon vindt je helaas uiterst zelden mensen die Nederlands praten. Ik heb de nederlandse taal niet nodig. Ik vind Nederlands helemaal leuk. Maar misschien ga ik ooit naar Nederland verhuizen. Dat weet ik nog niet. Maar als ik dat doe, ga ik niet naar Amsterdam. Daar is de huur zo vreselijk duur! En ik hou ook meer van het platte land met dieren en natuur.

    *Bedoel je omdat (weil) of zodat (damit)?

    Kleine tip: het is "ik kan" en "ik vind" ;) Je Nederlands is niet slecht; ik kan het goed begrijpen.

    Wat heb je in Amsterdam gedaan?
    Gisteren heb ik vooral gewerkt en Italiaans geleert. Vandaag ga ik naar een verjaardag van een vriend van mijn broertje, en nu ben ik aan het conlangen (dat betekend dat ik een artificiele taal maak).

    Ik hou meer van steden, omdat er op het platte land veel meer ongedierte is, zoals muggen.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Das soll wohl witzig sein...

    Mit normalem Schach hatte das wenig zu tun. Offenbar wurden Regeln von Außerirdischen (die das Schachspiel offenbar erfunden haben - und gerne russische Holzpuppen in das Schach einbeziehen) und Deutschen (die wohl gerne Rasierschaum auf dem Schachbrett haben - oder sollte das die deutsche Mauer simulieren?) eingestreut. Zudem haben sie ziemlich viel Zeit für Unterhaltungen "verschwendet", wo es doch eigentlich Blitzschach (mit Uhr) sein sollte.

    Was ebenfalls seltsam anmutet ist, dass der eine Herr in der Kneipe am Anfang des Videos ein paar extra Pferde bestellt hat. Pferde habe ich zwar keine gesehen aber immerhin wurde dann irgendwann gewiehert.

    I could work hard to be normal, but I prefer to hold myself a higher standard. Ego lex sum.

  • Deutschen (die wohl gerne Rasierschaum auf dem Schachbrett haben - oder sollte das die deutsche Mauer simulieren?) eingestreut.

    Nein, der Schiedsrichter nannte es "buitenspel", was Abseits bedeutet. Also geht es um Fußball.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • *Bedoel je omdat (weil) of zodat (damit)?

    Ik bedoelde zodat.

    Kleine tip: het is "ik kan" en "ik vind" Je Nederlands is niet slecht; ik kan het goed begrijpen.

    Mir sind ein paar Fehler unterlaufen, da mein Niederländisch schon etwas eingerostet ist. Danke für die Korrektur.

    Das mit Belgien war aber wie gesagt kein Fehler im eigentlichen Sinne sondern da stand mir nur das Sonderzeichen (e mit Tüdelchen drauf) nicht zur Verfügung in dem Moment wie gesagt.

    Wat heb je in Amsterdam gedaan?

    Ik ben in Amsterdam stage gelopen in en inloophuis voor dakloze mensen van verschillende Europeese landen. Enkele van die mensen hebben en verslaavingsproblematik. En ik ben ook verplegster geweest voor en vrouw met en verstandelijke beperkering (Alzheimer).

    Ik hou meer van steden, omdat er op het platte land veel meer ongedierte is, zoals muggen.

    Ik vindt ongedier zoals muggen niet leuk maar ik hou van dieren en er zijn veel dieren op het platte land.

    Één keer ben ik over het Ijsselmeer gevaren. Er zijn veel muggen geweest. Dat is in en andere jaar geweest, toen ik in Nederland als toerist geweest ben in de zomer.

    I could work hard to be normal, but I prefer to hold myself a higher standard. Ego lex sum.

  • Ik heb in Amsterdam stage gelopen in een inloophuis voor dakloze mensen van verschillende Europese landen. Enkele van die mensen hebben een verslavingsproblematiek. En ik ben ook verpleegster geweest voor een vrouw met een verstandelijke beperkering (Alzheimer).

    Ik vind ongedierte zoals muggen niet leuk maar ik hou van dieren en er zijn veel dieren op het platte land.
    Één keer heb ik over het Ijsselmeer gevaren. Er waren veel muggen. Dat was in een ander jaar, toen ik in Nederland als toerist was in de zomer.

    Ik kan niet uitleggen waarom het "was" is en niet "is geweest", maar "was" klinkt voor mij hier natuurlijker. :roll:

    Van welke dieren hou je vooral? Ik zou graag een kat hebben, maar m'n vader is allergisch.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    @Lex: Hoe's je Nederlands?

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!