Niederländisch

  • "koppeling" is fysiek, bijvoorbeeld tussen twee auto's.

    Altijd?
    Ik heb net gekeken naar een cognitieve koppeling maken
    en kwam hier terecht:

    Wat is Cognitieve Flexibiliteit?


    Cognitieve Flexibiliteit is het vermogen van de hersenen om je gedrag en gedachten aan te passen aan nieuwe, veranderende of onverwachte gebeurtenissen
    Met andere woorden, cognitieve flexibiliteit is het vermogen om te zien dat wat je doet niet werkt, en de passende veranderingen te maken om je aan te passen.

    Ik heb het gevoel dat omschrijft het verhaal vrij goed wat ik wil zeggen. De punt is eigenlijk bij zo'n motivatiebrief dat het kort, krachtig en bondig moet zijn. [...]


    Ik heb het gevoel dat omschrijft het verhaal vrij goed wat ik wil zeggen. De punt is eigenlijk bij zo'n motivatiebrief dat het kort, krachtig en bondig moet zijn.
    En dan nu .... hmmm...... moet ik een zin van maken.....

    En dan Verder breng ik nog cognitief flexibiliteit mee om bij verschillende onderwerpen oplossingen te creëren/vinden.


    :roll:

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Het woord "koppeling" komt in dat artikel niet voor.

    Dat is een goede zin, maar wat @Ariel77 zei, klopt ook.
    Verder breng ik nog cognitief flexibiliteit mee om bij verschillende onderwerpen oplossingen te vinden.

    Staat er in die brief trouwens ook dat je vloeiend duits spreekt? :)

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Staat er in die brief trouwens ook dat je vloeiend duits spreekt?

    Staat beneden op pagina 2 (van 2), moedertaal.

    ..en misschien in het eind "te kunnen vinden" ^^

    Oké, ik ga dus schrijven:
    Verder breng ik nog cognitief flexibiliteit mee om bij verschillende onderwerpen oplossingen te kunnen vinden.

    nu ga ik offline, bye

    en ik ga wat eten, bv. spaghetti met selfmade saus en broccoli en .... verder niks.

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Maat het brood was versgebakken. Hou ik erg van

    Ja, duidelijk. Nederlands brood kun zo ... in de prullenbak gooien 8o , ik hou er helemaal niet van. Veel te zacht, vette plakken, meer een spons dan brood. Cultuurverschil.

    Soms denk ik er ook aan, dus brood zelf bakken. Maar dan een pompernikkel, een puur roggebrood, bestaat alleen uit ... precies, en water an dat wordt gebakken bij slechts 100°C maar dan voor ruim 16 uur! :d

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Ja, duidelijk. Nederlands brood kun zo ... in de prullenbak gooien 8o , ik hou er helemaal niet van. Veel te zacht, vette plakken, meer een spons dan brood. Cultuurverschil.

    :lol:

    Maar Roggebrood vind ik ook niet zo lekker. Stokbrood wel :)

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • ja klopt - toen ik in Nederland woonde was ik heel blij om in een biologische winkel (Ekoplaza) altijd verschillende soorten zuurdesem te vinden. Echt lekker. Bijvoorbeeld spelt en pompoenpitten, mijn favoriet.
    Nu bak ik ook brood met zelfgemalen spelt, gist en zuurdesem en verschillende zaadjes. Pompoen, zonnebloem pitten en gebroken lijnzaad

    AS und ADHS

  • En waarom niet Russisch brood? Wat is turks brood precies? Zo'n wit brood wat je ook in de cafetaria kunt krijgen?

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Blijkbaar heet het in Australië ook "Knusperbuchstaben" :o


    The traditional ABC Russian bread from Bahlsen’s is delicious crisp and let not only children’s eyes shine. The biscuit-letter tempt young and old alike to the funny spelling.

    • the popular ‘Knusperbuchstaben’
    • carefully baked
    • reclosable

    https://tgsdu.com.au/product/bahlse…ian-bread-100g/

    https://typischduits.wordpress.com/2015/03/01/russisch-brot/ :)

    Die höchste Form des Glücks ist ein Leben mit einem gewissen Grad an Verrücktheit. Erasmus von Rotterdam (1465/1469 - 1536)

  • Falls ihr mal eine Hörübung braucht:

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    tekst

    Ik hou van .. mij
    hoor je nooit zingen
    ik hou van mij
    word nooit gezegd
    maar ik hou van mij
    ga ik toch zingen
    want ik hou van mij, van mij alleen
    en ik meen het echt

    Ik hou van mij
    want ik ben te vertrouwen
    ik hou van mij
    van mij kan ik op aan
    ik hou van mij
    op mij kan ik tenminste bouwen
    ik hou van mij
    en ik laat mij nooit meer gaan

    Ik blijf bij mij
    en niet voor even
    ik blijf bij mij
    voor eeuwig en altijd
    ben zelfs bereid
    m'n leven voor mezelf te geven
    ik blijf bij mij
    totdat de dood mij scheidt

    Ik hou van jou
    zeg ik soms ook wel
    ik hou van jou..schat
    en ik meen het echt
    maar ik hou van jou zeg ik
    alleen maar voor de spiegel
    zo komt ik hou van jou
    weer bij mezelf terecht

    Ik hou van mij, van mij, van mij
    en van geen ander
    want ik ben verreweg de leukste die ik ken
    ik hoef mezelf zo nodig
    voor mij niet te veranderen
    ik hou van mij, mezelf
    gewoon zoals ik ben
    Want ik hou van jou
    betekent meestal
    schat hier heb je m'n problemen
    los maar op
    ik leef in een hel
    en verwacht van jou de hemel
    ja, jij geeft de hel weg
    dankjewel zeg
    rot lekker op

    Dat hou van een ander,
    dat heb jij alleen maar nodig
    omdat je niet genoeg kan houden van jezelf
    hou van jou joh,
    maak de ander overbodig
    ware liefde, geloof me, begint altijd bij jezelf.

    Want ik hou van jou
    is niet de sleutel tot de ander
    maar ik hou van mij
    al klinkt het bot en slecht
    want wie van zichzelf houdt
    die geeft pas echt iets kostbaars
    als hij ik hou van jou
    tegen een ander zegt.

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Möchte diese Sprache lernen. Freue mich über Sprachtipps

    Bedoel je in het algemeen of specifiek voor Nederlands?

    Wat altijd belangrijk is: oefenen, oefenen, oefenen

    Übersetzung

    Meinst du generell oder spezifisch für Niederländisch?

    Was immer wichtig ist: üben, üben, üben

    Logic is a little tweeting bird chirping in a meadow.

    ~ Spock

  • Hallo Zauberfee

    Der beste und lustigste Weg Niederländisch zu lernen ist meiner Meinung nach nach wie vor der Folgende: Du gehst auf http://www.oefenen.nl , legst dort einen kostenlosen Account an und beginnst mit den Übungen für Anfänger. Dort erwartet dich Lernen unter Einbeziehung aller Sinne (also sehen, hören und so zumindest). Das Prinzip ist ansonsten vergleichbar mit RosettaStone, nur umsonst halt. Und zwischendurch auch lustige Videos, in denen Niederländisch gesprochen oder gesungen wird und die auch so konzipiert sind, dass sie helfen sollen die Sprache zu lernen und sich thematisch auf das Lektionsthema fokussieren.

    I could work hard to be normal, but I prefer to hold myself a higher standard. Ego lex sum.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!